ZEISS BIROJIEM verot durvis saviem nomniekiem, ir ievērojami paplašinājies arī MŪKU SALAS iemītnieku pulks – citu nozaru tirgus līderiem teritorijai ir pievienojies arī juvelierizstrādājumu tirdzniecības līderis Baltijā – AS ”Grenardi Group”, kurā ietilpst plaši pazīstamie GIVEN un Grenardi zīmoli. Par to, kā uzņēmums ir attīstījies laika gaitā, kāpēc par savām jaunajām mājām tas izvēlējies tieši ZEISS BIROJUS un to, kādas klasiskas rotas ir pieprasītas visos laikos, pastāsta uzņēmuma mārketinga nodaļas vadītāja Ligita Mora.
Padarīt svinīgos brīžus neaizmirstamus
Uzņēmuma pirmsākumi ir meklējami jau 2000. gadā, kad dibināts uzņēmums “Grenardi” un atvērts pirmais juvelierizstrādājumu veikals Mežciemā. Laika gaitā tas kļuvis par veikalu tīklu ar vairāk nekā 20 veikaliem visā Latvijā, taču, mainoties tirgus situācijai, pirktspējai un pircēju vēlmēm, 2018. gadā pieņemts lēmums radīt zīmolu GIVEN – jaunu, mūsdienīgu, vizuāli pievilcīgu konceptu, kas piedāvā̄ gaumīgas rotas par draudzīgām cenām. Izstrādājot jauno zīmolu, Grenardi sortiments tika sadalīts – plašāka patēriņa rotu sortiments nonāca uzņēmuma GIVEN veikalos, savukārt zīmolu preces ir atrodamas Grenardi veikalos.
“Esam veiksmīgi darbojušies visus šos gadus, un tagad esam lielākais juvelierveikalu tīkls Baltijā, gan pēc veikalu skaita, gan pēc apgrozījuma, turklāt 2022. gadā sākām emitēt obligācijas un kļuvām par publisku uzņēmumu,” stāsta Ligita Mora. “Turpinot attīstību, pašsaprotams likās atkalapvienošanās solis – šā gada novembrī GIVEN noslēdza līgumu par luksusa zīmolu juvelierizstrādājumu mazumtirdzniecības tīkla Grenardi un tā meitasuzņēmuma Igaunijā “Grenardi Group Estonia” 100% akciju iegādi, kā rezultātā apvienotā uzņēmumu grupa turpmāk sauksies AS “Grenardi Group”,” viņa stāsta par uzņēmuma attīstību.
Kā stāsta uzņēmuma mārketinga nodaļas vadītāja, Grenardi un GIVEN panākumu atslēga ir meklējama tieši plašajā izvēlē un klientu apkalpošanā. “GIVEN piedāvā ne tikai rotaslietas sievietēm, vīriešiem un bērniem, bet arī plašu pakalpojumu klāstu – bezprocentu nomaksu, juvelierizstrādājumu remontu, gredzenu izmēru maiņu un labošanu, dārgakmeņu iestiprināšanu, rotu apkopi, un tamlīdzīgi,” viņa stāsta. “Savukārt Grenardi veikalos klientiem ir iespēja iegādāties izsmalcinātu zīmolu rotas, piedāvājot Latvijā vēl nebijuša līmeņa iepirkšanos. Klienti tiek loloti un lutināti ar brīnišķīgiem pasākumiem un rotu prezentācijām, kā arī ikvienam ir iespēja pasūtīt īpaši sev pielāgotas rotas. Neatkarīgi no klienta vēlmēm, mēs vēlamies padarīt cilvēku svinīgos dzīves brīžus neaizmirstamus.”
Baltijā iecienītākais akmens
Lai gan uzņēmums visvairāk ir pārstāvēts tieši Latvijā, “Grenardi Group” veikali atrodami visās Baltijas valstīs. Pašlaik Baltijā ir 75 GIVEN veikali, no kuriem 46 veikali atrodas Latvijā, 13 Igaunijā un 16 Lietuvā, savukārt luksusa juvelierizstrādājumu veikali Grenardi atrodami Rīgā un Tallinā, kur atrodas 4 un 3 veikali. Kā stāsta uzņēmuma mārketinga nodaļas vadītāja, starp pircējiem Baltijas valstīs ir vērojamas vairākas atšķirības.“Pēc mūsu novērojumiem, pircēju gaumes mēdz atšķirties rotu dizaina izvēles ziņā, jo, piemēram, Igaunijā un Lietuvā klienti izvēlas vairāk minimālistiska dizaina rotas. Tāpat kaimiņvalstu pircēji salīdzinoši vairāk dod priekšroku sudraba juvelierizstrādājumiem,” stāsta Ligita Mora.
“Tas, kas ir kopīgs visu Baltijas valstu pircējiem, ir iecienītākais akmens, proti, zilais topāzs. Topāzs ir pusdārgakmens ar daudzveidīgu toņu gammu – tas var būt bezkrāsains, zils, balts, viegli rozā, sarkans, oranžs, taču tieši zilās krāsas topāzs ir iecienītākā izvēle Baltijas pircēju vidū. Iespējams, tas ir tieši akmens īpašību dēļ – tas ir izturīgs pret triecieniem un skrāpējumiem, kas noteikti ir svarīgi tiem, kuri ir iecienījuši nēsāt rotas ar akmeņiem ikdienā,” viņa stāsta.
Tāpat kā jebkurā citā ar skaistām lietām saistītā nozarē, arī juvelierizstrādājumos vērojamas savas modes tendences, kuras ietekmē dažādu faktoru kombinācija, tostarp pasaulslavenu juvelieru kolekcijas un slavenību izvēle. Kā stāsta Grenardi Group mārketinga nodaļas vadītāja, liela nozīme ir arī vēstures un kultūras atsaucēm, kā arī sezonalitātei – noteikti auskaru stili ir populāri noteiktos gadalaikos. Taču ir arī nemainīgas izvēles, kas ir īpaši populāras visos laikos. “Zelta un briljantu kombinācija ir nemainīgi iecienītākā pircēju izvēle – briljantu auskari nepieviļ nekad. Dažas no jaunāko dizaineru iezīmēm ir minimālistisks dizains, smalkums un elegance – šajā savienojumā ir aktuāli arī “vintage” un “art deco” stili, kas ir īpaši tuvi visiem šī dizaina estētikas cienītājiem,” stāsta Ligita Mora.
Arī juvelierizstrādājumu nozarē arvien vairāk uzmanības tiek pievērsts ilgtspējai – dārgmetālu un dārgakmeņu iegūšana ir saistīta ar ētiskas dabas jautājumiem, un to atspoguļo arī GIVEN piedāvājums. “Arvien pieaug pieprasījums pēc ētiski iegūtiem dimantiem un pārstrādāta zelta juvelierizstrādājumiem, tāpēc tiem, kas meklē kaut ko ilgtspējīgu un dabai draudzīgu, turklāt arī pēc cenas pieejamāku, GIVEN kā atbildīgas juvelierizstrādājumu tirdzniecības līderis Baltijā piedāvā laboratorijā audzētu briljantu rotu kolekciju STARDUST. Jaunā zīmola rotas veidotas no zelta un briljantiem, kas ražoti laboratorijā, izmantojot ilgtspējīgus procesus. Katram dārgakmenim līdzi nāk sertifikāts, kas apliecina tā unikalitāti un kvalitāti,” uzsver “Grenardi Group” mārketinga nodaļas vadītāja.
Efektīvi izmantot katru telpu
Ilgtspēja ir svarīga ne tikai GIVEN rotu pircējiem, bet arī “Grenardi Group” kā uzņēmumam – kā stāsta Ligita Mora, tieši tas ir iemesls, kāpēc uzņēmums par savu jauno mājvietu ir izvēlējies jauno ZEISS BIROJU ēku, tādējādi kļūstot par vienu no pirmajiem jaunās A klases biroju ēkas nomniekiem. “Ilgtspēja mums ir ļoti svarīga – ēkai ir piešķirts BREEAM Excellent sertifikāts, kas liecina par to, ka šīs telpas atbilst mūsu vērtībām un vajadzībām.”
Tā kā lēmumu par pārcelšanos uz ZEISS BIROJU uzņēmums pieņēma vēl pirms biroju ēkas celtniecības beigām, svarīga bija arī sadarbība ar Mūkusalas Biznesa Centra administrāciju, lai sasniegtu vēlamo rezultātu. “Esam ļoti apmierināti ar sadarbību ar Mūkusalas Biznesa Centra administrāciju, kas bija ļoti pretimnākoši un ieklausījās mūsu uzņēmuma vajadzībās gan no funkcionalitātes, gan no dizaina viedokļa. Mums tika uzzīmēts mūsu vajadzībām visatbilstošākais plānojums, kas arī īstenots dzīvē – šis projekts bija īpaši izdevīgs attiecībā uz telpu gatavības stāvokli bez papildu būvniecības ieguldījumiem no mūsu uzņēmuma puses,” stāsta Ligita Mora.
“Grenardi Group” biroju ikdienā izmanto 45 darbinieku komanda, kas ir atbildīga par pārdošanu, mārketingu, iepirkumiem, loģistiku, finansēm, personāla vadību un e-komerciju. “Plānojot biroja telpas, galvenais mērķis bija uzlabot komandas darbu un radīt ērtus apstākļus, ņemot vērā katra darbinieka vajadzības. Svarīgi bija tas, lai ērti varētu sarīkot tikšanos gan diviem cilvēkiem, gan visiem biroja darbiniekiem un viesiem vienlaicīgi, tajā pašā laikā efektīvi izmantojot katru telpu.” Kā stāsta “Grenardi Group” pārstāve, starp svarīgiem iemesliem, kāpēc uzņēmums izvēlējies ZEISS BIROJUS, ir arī gleznainais skats uz Daugavu un MŪKU SALAS atrašanās vieta. “ZEISS BIROJUS noteikti raksturo optimālais attālums no jebkuras Rīgas vietas un centra tuvums. Tāpat liela nozīme ir MŪKU SALAS attīstītajai infrastruktūrai – šeit ir pieejama gan ēdināšana, gan veikali un aptieka, gan arī sporta klubs. Bet, pats galvenais – mēs ļoti novērtējam MŪKU SALAS nākotnes attīstības plānus, un ar nepacietību gaidām šīs vietas turpmāko attīstību.”